بهترین دکتر ایمپلنت در اصفهان

مزایا پروتزهای متکی بر ایمپلنت

مزایای پروتزهای متکی بر ایمپلنت

داشتن دندان های سالم و زیبا یکی از آرزوهای بسیاری از افراد است. اما متاسفانه با افزایش سن و یا دلایل دیگر، برخی از افراد دندان های خود را از دست می دهند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت های شگرف علم پزشکی، راه حل های مطمئن و موثری برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد. یکی از بهترین این روش ها، استفاده از پروتزهای متکی بر ایمپلنت است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا امروزه پروتزهای متکی بر ایمپلنت یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته محسوب می شوند؟ یا اسنکه مزایای این پروتزهای متکی بر ایمپلنت چیست؟

پروتزهای متکی بر ایمپلنت در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان، مزایای متعددی دارند که موجب شده اند تا بسیاری از متخصصان، آن ها را بهترین گزینه برای جایگزینی درندان ها بدانند. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن مرور مزایای کلیدی این روش، به پاسخ سوالات متداولی در این راستا، بپردازیم.

پروتزهای متکی بر ایمپلنت و مراحل آن

با توجه به پیشرفت های اخیر در دندانپزشکی، امروزه پروتزهای ثابت متکی بر ایمپلنت یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته محسوب می شوند که مزایای فراوانی هم دارند. این نوع پروتزها برخلاف انواع متحرک، به طور دائمی و محکم به دهان متصل می شوند و نیازی به برداشتن آن ها برای تمیزکاری نیست.

پروتزهای ثابت از یک چهارچوب فلزی و روکشی از جنس رزین تشکیل شده اند که به کمک ۴ تا ۶ عدد ایمپلنت، در جای خالی دندان ها نصب می شوند. این نوع پروتز زمانی به کار می رود که تمام دندان ها از بین رفته باشند.

پروتز متکی بر ایمپلنت ظاهر طبیعی به دندان ها می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

فرآیند جراحی و نصب پروتز ثابت، با بی حسی موضعی و بدون درد انجام شده و پس از التیام و استحکام ایمپلنت ها، عملکرد طبیعی دندان ها را برای بیمار بازمی گرداند.

مراحل پروتزهای متکی بر ایمپلنت

نصب پروتزهای متکی بر ایمپلنت طی چند مرحله انجام می گیرد:

مرحله اول، کاشتن ایمپلنت: در این مرحله جراح با باز کردن لثه و ایجاد شکافی در استخوان فک، ایمپلنت های تیتانیوم یا زیرکونیوم را در محل خالی ریشه های دندانی قرار می دهد. ایمپلنت ها معمولاً به شکل میله یا پیچ بوده و با بافت استخوان جوش می خورند.

مرحله دوم، التیام و استحکام ایمپلنت: پس از کاشت ایمپلنت، به مدت 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا استخوان به دور ایمپلنت رشد کرده و آن را محکم نگه دارد.

مرحله سوم، نصب پروتز: پس از اینکه ایمپلنت ها در استخوان فک محکم شدند، دندانپزشک پروتزهای مصنوعی شبیه دندان طبیعی را روی آنها نصب می کند. این پروتزها به طور سفت و محکم بر روی ایمپلنت متصل شده و نیازی به چسب یا مواد دیگر ندارند.

مزایای پروتز های متکی بر ایمپلنت

پروتز متکی بر ایمپلنت دندان یک روش پیشرفته در حوزه درمان های مرتبط با دندان ها و بافت های اطراف آنها است که به طور کلی مزایای زیادی دارد.

ثبات و پایداری بالا

پروتزهای متکی بر ایمپلنت از لحاظ ثبات و پایداری در مقایسه با سایر انواع پروتزهای دندانی در سطح بسیار بالاتری قرار دارند. اتصال مستقیم این پروتزها به استخوان فک، موجب می شود که این پروتز ها همانند دندان های طبیعی، در استخوان فک  قرار گیرند.

این مزیت باعث می شود افراد بتوانند بدون هیچ نگرانی از جابه جایی یا حرکت پروتز، انواع غذاها از جمله غذاهای سفت را با راحتی کامل بخورند.

همچنین ثبات پروتز و عدم جابه جا شدن آن باعث می شود کسانی که این جراحی را انجام داده اند، نگرانی دررابطه با افتادن پروتز ها یا جابه جا شدن آن ها در هنگاه صحبت کردن یا خندیدن نداشته باشند و  با اعتماد به نفس بیشتری در مکان های عمومی ظاهر شوند.

راحت بودن

یکی دیگر از مزایای پروتزهای متکی بر ایمپلنت، راحت بودن آن است. این پروتزها به طور مستقیم به استخوان فک متصل شده و ثابت هستند، بنابراین شخص، هیچ حس بدی یا ناراحتی در حین صحبت کردن، خندیدن یا جویدن غذا ندارد.

علاوه بر این، از آنجایی که نیازی به چسباندن یا بستن پروتزها با چسب یا مواد دیگری نیست، احتمال ایجاد زخم یا فشار بر لثه ها به طور چشمگیری کاهش می یابد.

مشاهده کنید  تعیین سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت دندان

پروتزهای متکی بر ایمپلنت مانند دندان طبیعی است و بیمار می تواند بدون هیچ درد یا ناراحتی ای، از آن استفاده کند. این مزیت از مزایای پروتز های متکی بر ایمپلنت باعث رضایت بیشتر بیماران می شود.

جلوگیری از آتروفی استخوان

پروتزهای متکی بر ایمپلنت از طریق تحریک و ایجاد ارتباط مستقیم با استخوان فک، از بروز پدیده آتروفی (تحلیل رفتن) استخوان جلوگیری می کنند.

بر خلاف پروتزهای معمولی که روی لثه قرار می گیرند، ایمپلنت های این نوع پروتز درون استخوان فک جای گرفته و مانع از دست دادن تحرک و تحلیل استخوان می شوند. در نتیجه، فرم و شکل طبیعی فک حفظ شده و نیاز به تنظیم و ترمیم مکرر پروتز از بین می رود.

علاوه بر این، جلوگیری از تغییرشکل و پیری زودرس صورت، باعث می شود فرد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. بنابراین جلوگیری از آتروفی استخوان فک از مزایای مهم پروتزهای متکی بر ایمپلنت به شمار می آید.

مراقبت آسان

پروتزهای متکی بر ایمپلنت نسبت به انواع متحرک آن، نگهداری و مراقبت آسان تری دارند. پس از نصب این پروتزها، بیمار می تواند مانند گذشته مسواک بزند و بدون اینکه نیاز باشد پروتز را از دهان خارج کند، به بهداشت دندان و دهان خود رسیدگی کند.

این پروتز ها  نیازی به تمیز کردن به شیوه خاص و با محلول های خاصی ندارد و تنها کافی است دوبار در روز مسواک بزنید و بهداشت روزانه دندان خود را رعایت کنید.

ظاهر طبیعی

یکی از مزایای مهم پروتزهای متکی بر ایمپلنت، ظاهر طبیعی و مشابه دندان طبیعی آنهاست. این پروتزها از موادی مانند سرامیک یا زیرکونیا ساخته می شوند که شباهت زیادی به مینای دندان دارند. رنگ، شکل، اندازه و جنس پروتزهای متکی بر ایمپلنت طوری طراحی می شود که کاملاً شبیه دندان های طبیعی به نظر برسند.

همچنین این پروتزها با بافت های داخل دهان ادغام شده و حس عجیب غریبی را برای فرد ایجاد نمیکند.

در نتیجه، پروتز متکی بر ایمپلنت یک لبخند زیبا با دندان های بسیار طبیعی، برای فرد به ارمغان می آورد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

مزایای پروتز متکی بر ایمپلنت

بهره مندی از مزایای پروتز های متکی بر ایمپلنت با دکتر حمیدرضا حامدی

آیا می خواهید دندان های زیبایی داشته باشید که شل نشوند؟ پروتزهای متکی بر ایمپلنت این امکان را برای شما فراهم می کنند!

دکتر حمیدرضا حامدی، متخصص ایمپلنت های دندانی، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، ایمپلنت هایی را طراحی و اجرا می کند که:

  • اتصالی محکم و استوار دارند
  • هیچ گاه شل نمی شوند
  • با بافت های دهان سازگاری کامل دارند
  • ظاهری طبیعی و زیبا می دهند

ایشان با سال ها تجربه، هزاران مورد ایمپلنت و پروتز را با موفقیت انجام داده اند.

برای داشتن دندان های ثابت، زیبا و ایده آل که تا ابد دوام دارند، همین امروز با دکتر حامدی متخصص ایمپلنت اصفهان تماس بگیرید و وقت مشاوره و ویزیت بگیرید.

نتیجه گیری

به طور کلی پروتزهای دندان متکی بر ایمپلنت، گزینه مطلوب تری نسبت به پروتزهای معمولی هستند. آن ها اتصال پایدارتر و طبیعی تری فراهم می کنند و عملکرد و ظاهر بهتری دارند. همچنین احتمال پوسیدگی و تحلیل استخوان را کاهش می دهند. با توجه به مزایای فراوان پروتزهای متکی بر ایمپلنت، توصیه می کنیم اگر می خواهید دندان ها از دست رفته خود را جایگزین کنید، این گزینه را به عنوان انتخاب اول در نظر بگیرید.

سوالات متداول

پروتزهای متکی بر ایمپلنت دندان چه مزایایی دارند؟
پروتزهای متکی بر ایمپلنت دندان مزایای بسیاری دارند. این پروتزها به دلیل استفاده از ایمپلنت ها به عنوان پایه، استحکام و ثبات بیشتری نسبت به سایر پروتزها دارند و به طور طبیعی به دهان متصل می شوند و بهترین ظاهر را بین تمام انواع پروتزها دارند.
آیا پروتزهای متکی بر ایمپلنت دندان راحت و قابل استفاده هستند؟
این پروتز هابه خوبی به بافتهای دهانی متصل می شوند و به راحتی قابل استفاد هستند. از مزایا پروتز های متکی بر ایمپلنت این است که می توانید بدون نگرانی از جابه جا شدن پروتز ها، بخندید، صحبت کنید و غذا بخورید.
آیا پروتزهای متکی بر ایمپلنت دندان ظاهر طبیعی دارند؟
پروتزهای متکی بر ایمپلنت دندان از مواد مرغوبی ساخته می شوند که با دندان های طبیعی ترکیب می شوند. این مواد استحکام بالایی دارند و  مانند دندان های طبیعی اند. بنابراین، پروتزها در ظاهری بسیار شبیه به دندان های طبیعی خواهند بود و باعث می شود، لبخند طبیعی و جذابی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Call Now Buttonتماس با مطب