بهترین دکتر ایمپلنت در اصفهان

انواع لمینت دندان

لمینت روشی است برای اصلاح طرح لبخند و رفع بدشکلی و بد رنگی دندانها، با استفاده از روکش لمینتی نازک روی سطح دندان. انجام لمینت دندان نیاز به تراشی بسیار کم در سطح دندان دارد؛ تا اینکه فضا برای قرار گرفتن پوسته نازک چینی و روکش لمینتی بسیار زیبا و طبیعی بر روی دندان فراهم شود. داشتن دندان‌هایی زیبا، خوش رنگ، لبخند را زیباتر و اعتماد به نفس شما را بیشتر خواهد کرد. امروزه علم دندانپزشکی این آرزو را با لمینت محقق کرده و با ابداع شیوه‌های درمانی مختلف، عیوب ظاهری را در دندان‌ها از بین برده و ظاهر مناسب دندان و لبخندی زیبا را هدیه و علاوه بر آن طول عمر مفید دندان ها را نیز افزایش می دهد. لمینت برای پوشش دندان‌های نامتوازن، شکسته و دندان‌هایی تغییر رنگ یافته، بهترین شیوه درمان است

انواع لمینت دندان

لمینت دندان بر اساس ماده سازنده آن به دو دسته سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می‌شود. البته استفاده از هریک از روش های ایمپلنت دندان، ویژگی های خاص خود را دارد و پیشنهاد می کنیم انتخاب لمینت مناسب را به تشخیص متخصص دندانپزشک محول کنید؛ چرا که متخصص دندانپزشک با بررسی جنس دندان شما و حساسیت های شما نسبت به مواد سازنده لمینت، بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد.

  • لمینت سرامیکی دندان
  • لمینت کامپوزیتی دندان
  • لمینت دندان متحرک
  • لمینت بدون تراش

تفاوت لمینت دندان  سرامیکی و کامپوزیتی

برای مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیتی (پرسلن ونیر و کامپوزیت ونیر)، بهتر است 4 تفاوت اصلی آنها را به صورت لیستی بررسی کنیم

  1. لمینت کامپوزیتی؛ پوششی است که طی یک جلسه ساخت و نصب آن انجام می شود، در حالی که نصب لمینت سرامیکی حداقل دو جلسه و دو هفته زمان لازم دارد.
  2. لمینت سرامیکی نیاز به قالب گیری دندان و ساخت لایه های لمینت توسط لابراتور دارد، در حالی که لمینت کامپوزیتی به صورت قالب های آماده طبق آناتومی و طرح لبخند شما طراحی و نصب می شوند.
  3. از برتری های لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی، عدم تغییر رنگ آن تا مدت طولانی می باشد. البته لمینت کامپوزیتی با مراقبت های لازم و پولیش حداقل هر 6 ماه، می تواند به رنگ اولیه خود باقی بماند.
  4. مقاومت لمینت های سرامیکی بیشتر از لمینت های کامپوزیتی می باشد. در این مورد نیز با مراقبت های بیشتر از لمینت کامپوزیتی، می توانید از مزایای ظاهر فوق العاده آن تا مدت زیادی بهره مند شوید.
مشاهده کنید  کاشت دندان مصنوعی ثابت

نحوه صحیح انتخاب رنگ لمینت دندان

از مهم ترین و پردغدغه ترین فرایند انجام لمینت دندان، انتخاب رنگ مناسب برای روکش های لمینت می باشد. انتخاب رنگ نامناسب که با رنگ صورت، لب و آناتومی دندان شما هماهنگ نباشد، نتیجه ی معکوسی در اصلاح ظاهر و لبخند شما خواهد داشت و دندان های شما کاملا مصنوعی و غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. دندانپزشک شما حتما در انتخاب رنگ به شما کمک خواهد کرد و بهتر است توسیه های دندانپزشک را در نظر داشته و به نکات زیر نیز دقت فرمایید:

  1. افرادی با پوست تیره، از انتخاب رنگ های بسیار روشن لمینت پرهیز کنند. جهت جلوگیری از مصنوعی و غیر طبیعی به نظر رسیدن دندان ها، رنگ لمینت دندان باید حداکثر دو درجه روشن تر از رنگ پوس صورت باشد.
  2. اگر رنگ پوست شما روشن و سفید است، می توانید از لمینت های کاملا سفید استفاده کنید و مشکلی در ظاهر شما پیش نخواهد آمد.
  3. برای هر چه بیشتر طبیعی و زیبا بودن رنگ لمینت، از یکدست و یک رنگ بودن مطلق تمام دندان ها پرهیز کنید و می توانید با لایه لایه چسباندن روکش های لمینت، اختلاف بسیار ریزی در لبه ها ایجاد کنید که به طبیعی بودن دندان ها بسیار کمک می کند.
  4. افراد حساس تر و دقیق تر، میزان سفیدی چشم ها را نیز مورد توجه قرار می دهند، و سعی می کنند سفیدی لمینت دندان بیشتر از سفیدی چشم آنها نباشد.

چه افرادی نمی توانند از لمینت برای دندان هایشان استفاده کنند؟

گر چه این ونیر ها برای اکثر موارد بسیار مناسب هستند و می توانند در اصلاح طرح لبخند و زیبایی ظاهری دندان ها بسیار موثر باشند، اما همچنان شرایطی وجود دارد که درمان لمینت دندان و بیشتر ونیر های دندانی توصیه نمی شود:

  1. افرادی که مشکلات و عفونت های لثه دارند (مانند پریودنتال).
  2. بیماری های دهان و دندان مبتلا باشند.
  3. بی نظمی دندان بیش از اندازه باشد (در مرحله اول باید از ارتودنسی یا عمل فک استفاده شود).
  4. بیماری غیر ارادی یا ارادی دندان قروچه دارند (باعث آسیب به لمینت دندان می شود).
  5. شکستگی و خوردگی دندان ها بیش از توان رفع مشکل توسط لمینت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Call Now Buttonتماس با مطب