بهترین دکتر ایمپلنت در اصفهان

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

“از الان فراموش کنید که دندان های مصنوعی باید به صورت آزاردهنده و غیرطبیعی در دهانتان قرار داشته باشند. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت، دندان های مصنوعی را به یک سطح جدید از طبیعت نزدیک می کنیم. حسی که همانند دندان های اصلی شما است. با دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت، به خوشبختی و اعتماد به نفس برگشته و لبخندی زیبا را به دنیایتان بخشید.”

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یک روش درمانی برای دندان های طبیعی است که به دلیل بیماری، آسیب یا افتادن نیاز به جایگزینی دارند. در این روش، یک ایمپلنت دندانی درون استخوان فک قرار می‌گیرد و به آن یک پروتز دندانی متصل می‌شود. این پروتز دندانی شبیه به یک دندان طبیعی است و به شما اجازه می‌دهد تا غذا را به راحتی جویده و لبخند زیبا بزنید. این روش به علت داشتن طول عمر بالا، ظاهر طبیعی و استفاده آسان، بسیار محبوب است و پایداری بیشتری نسبت به پروتز دندان مصنوعی دارد و باعث بهبود کارکرد دندان‌های افتاده و حفظ بهتر سلامت دهان می‌شود.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یک راه حل دائمی و موثر برای جایگزینی دندان های طبیعی است که با استفاده آن، می توانید از تمامی فواید یک دندان طبیعی بهره مند شوید و از مشکلاتی مانند نفوذ غذا به زیر پروتز، ناراحتی هنگام جویدن و خراشیدن دندان های مجاور جلوگیری کنید. علاوه بر این، دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت باعث حفظ استخوان فک و پیشگیری از ریزش استخوان می‌شود. با توجه به تکنولوژی پیشرفته و مهارت دکتر حمیدرضا حامدی متخصص کاشت ایمپلنت در اصفهان این روش به عنوان یک راه حل قابل اعتماد و مطمئن برای جایگزینی دندان های طبیعی شناخته شده است.

فرآیند انجام دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چگونه است؟

فرآیند جایگزینی دندان با استفاده از ایمپلنت دندانی به طور کلی مشابه فرآیند جایگزینی دندان با پروتز دندانی است، با این تفاوت که در این روش یک ایمپلنت دندانی به عنوان پایه استفاده می شود تا دندان مصنوعی بر روی آن نصب شود. فرآیند انجام دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت به طور کلی شامل مراحل زیر است:

کاشت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

در مرحله اول برای انجام این روش دندانپزشک با شما مشاوره می کند و به شما توضیح می دهد که چگونه این روش انجام می شود و آیا این روش برای شما مناسب است یا نه.

در مرحله بعد، دندانپزشک یک ایمپلنت دندانی را در فک شما قرار می دهد. ایمپلنت دندانی به طور معمول از تیتانیوم ساخته شده است و به صورت یک پیچ یا مهره در فک قرار می گیرد. سپس، بافت استخوانی فک با ایمپلنت ادغام می شود تا ایمپلنت به طور پایدار در فک قرار بگیرد.

پس از جراحی ایمپلنت، شما به مدت چند ماه باید منتظر باشید تا بافت استخوانی فک به طور کامل به ایمپلنت ادغام شود. در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است یک پروتز مؤقت برای شما قرار دهد تا به شما در خوردن و صحبت کردن کمک کند.

پس از اینکه بافت استخوانی فک به طور کامل به ایمپلنت ادغام شد، دندانپزشک یک پیوند سازی (آبتمنت) روی ایمپلنت قرار می دهد. آبتمنت یک قطعه کوچک از فلز است که به دندان مصنوعی شما متصل می شود.

پس از قرار دادن آبتمنت، دندانپزشک یک پروتز دندانی مصنوعی را بر روی ایمپلنت و اباتمنت قرار می دهد.

پروتز دندانی می تواند شامل یک دندان، چند دندان یا حتی کل دندان های بالا یا پایین شما باشد. پروتز دندانی مصنوعی معموما از موادی مانند پلاستیک، پلیمر، سرامیک یا فلزاتی مانند آلومینیوم یا تیتانیوم ساخته می شود.

پس از اینکه پروتز دندان مصنوعی نصب شد، بهترین دکتر ایمپلنت به شما راهنمایی های لازم را در مورد نگهداری و مراقبت از دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت می دهد.

در کل، فرآیند جایگزینی دندان با استفاده از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، یک فرآیند طولانی مدت است که ممکن است به مدت چند ماه طول بکشد، اما به شما یک دندان جایگزین ثابت و پایدار ارائه می دهد که شبیه به دندان طبیعی عمل می کند و به شما امکان خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن را باز می گرداند.

روش ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به عنوان یک ریشه مصنوعی، در فک قرار می‌گیرد تا دندان‌های مصنوعی را در جای خود نگه دارد. برنامه درمانی مناسب برای بیمار، با توجه به شرایط و نوع ایمپلنت انتخاب شده، تعیین می‌شود. در ادامه به برخی از این برنامه‌های درمانی خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک دندان انجام شود، که برای افرادی مناسب است که یکی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند. اگر بیمار چند دندان خود را از دست داده باشد، ایمپلنت جایگزین برای چند دندان می‌شود. این روش می‌تواند برای بیمارانی که تمامی دندان‌های خود را نیز از دست داده‌اند، مناسب باشد و در این صورت از ایمپلنت کامل استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، کیفیت استخوان در موفقیت ایمپلنت دندان بسیار مؤثر است.

سیستم ایمپلنت دندان شامل بدنه ایمپلنت و اباتمنت ایمپلنت دندانی است و ممکن است شامل یک پیچ ثابت‌کننده اباتمنت نیز باشد. برای قراردادن بدنه ایمپلنت در استخوان در موفقیت ایمپلنت دندان بسیار موثر است.

انواع روش های انجام

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، به عنوان جایگزین دائمی برای دندان های افتاده استفاده می شود. این دندان ها به صورت پایدار و ثابت بر روی ایمپلنت دندانی نصب می شوند و به شما اجازه می دهند تا با راحتی به کارها و فعالیت های روزمره خود  بپردازید. در ادامه به توضیح انواع روش های دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می پردازیم:

  1. دندان مصنوعی تکی: این نوع دندان مصنوعی بر روی یک ایمپلنت دندانی نصب می شود و به عنوان جایگزینی برای دندان افتاده عمل می کند. این دندان ها به صورت سفارشی ساخته می شوند و با دندان های طبیعی شبیه سازی می شوند.
  2. پل دندانی: پل دندانی یک دندان مصنوعی است که بر روی دو یا چند ایمپلنت دندانی نصب می شود. این نوع دندان مصنوعی در مواردی که بیش از یک دندان افتاده باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. دندان مصنوعی ششگانه: در این نوع، یک پروتز دندانی شامل شش دندان مصنوعی بر روی چند ایمپلنت دندانی نصب می شود. این نوع پروتز دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در مناطق جلویی دهان استفاده می شود.
  4. پروتز دندانی کامل: این نوع پروتز دندانی شامل تمام دندان های بالا و پایین دهان است و بر روی چند ایمپلنت دندانی نصب می شود. این دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت برای جایگزینی تمام دندان ها در دهان استفاده می شود.
مشاهده کنید  تاثیرات حساسیت پس از ایمپلنت دندان

در کل، انواع روش های انجام شامل دندان مصنوعی تکی، پل دندانی، دندان مصنوعی ششگانه و پروتز دندانی کامل هستند. هر کدام از این نوع دندان ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته در دهان استفاده می شوند.

آیا فرآیند جایگزینی دندان در این روش دردناک است؟

فرآیند جایگزینی دندان با استفاده از ایمپلنت دندانی ممکن است با کمی درد و در طول فرآیند همراه باشد، اما با توجه به فناوری های پیشرفته در حوزه دندانپزشکی و استفاده از تکنیک های جدید، این درد می تواند به حداقل محدود شود.

در نصب دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، ممکن است به دلیل محل قرار گیری ایمپلنت در استخوان فک، کمی درد ایجاد شود.

همچنین، پس از جراحی ایمپلنت دندانی، ممکن است به مدت چند روز تا چند هفته، درد در ناحیه جراحی ایجاد شود. در این مرحله نیز دندانپزشک می تواند با تجویز دارو های مسکن، مثل آنالژین ها، از درد دندان پس از جراحی بکاهد.

در کل، درد و عدم راحتی در فرآیند نصب دندان مصنوعی با استفاده از ایمپلنت دندانی ممکن است وجود داشته باشد، اما با استفاده از تکنیک های جدید و مراقبت مناسب پس از جراحی، این درد می تواند به حداقل محدود شود.

مزایای دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

این روش دارای مزایای مختلفی است که در ادامه به بررسی هریک از مزایای آن می پردازیم:

  • ثبات و استحکام بالا: دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت به صورت دائمی در دهان قرار می‌گیرد و به همین دلیل ثبات و استحکام بالایی دارد. این به معنی این است که شما می‌توانید با اطمینان بیشتری غذا بخورید و حتی برای صحبت کردن و خندیدن نیز مشکلی نخواهید داشت.
  • ظاهر طبیعی: این روش به صورت دقیق با دندان‌های طبیعی شما تطبیق می یابد و به همین دلیل به نظر طبیعی می آید. در واقع، افراد قادر خواهند بود تفاوت را بین دندان مصنوعی و دندان طبیعی شما تشخیص دهند.
  • حفظ استخوان فک: با جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت، استخوان فک شما حفظ می‌شود. در واقع، استخوان فک با اتصال به ایمپلنت، جابه جا نمی شود و از تخریب و کاهش حجم استخوان جلوگیری می‌شود.
  • راحتی و آسایش: دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی غذا بخورید و با اعتماد به نفس بیشتر لبخند بزنید و صحبت کنید. علاوه بر این، نیازی به استفاده از مراقبت های شدید از دندان نیست چرا که به راحتی می توانید دندان مصنوعی خود را تمیز کنید.
  • دوام طولانی مدت: با مراقبت مناسب، دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می‌تواند برای سال‌ها و حتی ده‌ها سال دوام داشته باشد. در واقع، این روش یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های گمشده است.

مراقبت های لازم بعد از نصب دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

برای حفظ و نگهداری مناسب از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، باید به مراقبت ها و نکات ضروری بعد از جراحی توجه زیادی کنید. این مراقبت ها شامل رعایت بهداشت و تمیزی دندان ها با مسواک نرم و خمیر دندان مناسب است. همچنین، باید از خوردن غذاهای سخت و شیرینی های شدید با دندان مصنوعی خود از خودداری کنید. برای حفظ دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، بهتر است هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان مصنوعی شما را بررسی و تمیز کند. در صورتی که به هر دلیلی دندان مصنوعی شما آسیب ببیند، باید به بهترین دندان‌پزشک مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند. با رعایت این نکات، می‌توانید دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت خود را برای مدت طولانی حفظ و نگهداری کنید.

مراقبت های بعد از نصب دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

همچنین، عدم افراط در مصرف تنباکو و الکل نیز برای حفظ دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت ضرورتی است که باید به آن توجه شود. هر چقدر که از این مواد استفاده کمتری کنید، دندان مصنوعی شما نیز بهتر و دوام دارتر خواهد بود.

قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت ممکن است بسیار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند شرکت تولید کننده، کیفیت دندان مصنوعی، نوع دندان مصنوعی و هزینه نصب آن بستگی دارد. با این حال، معمولاً هزینه دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، به علت اینکه باید با ایمپلنت ادغام شود و از تکنولوژی های جدید در آن استفاده می شودد، از هزینه دندان مصنوعی معمولی بیشتر است.

همچنین قبل از انجام دادن این روش با تکنولوژی های جدید ممکن است با توجه به وضعیت شلامت دهان شما نیاز به انجام برخی درمان ها وجود داشته باشد. برخی از این درمان های جانبی شامل موارد زیر می شود  :

  • کشیدن دندان
  • پیوند استخوان
  • سینوس لیفت

که این هزینه های جانبی به صورت جداگانه از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت محاسبه می شود.

به طور کلی می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه های انجام این روش، با متخصص ایمپلنت یا بهترین دندانپزشکی در مورد قیمت دندان مصنوعی و هزینه های جانبی آن صحبت کنید.

مزیت های کاشت دندان مصنوعی ایمپلنت توسط دکتر حامدی دندانپزشک اصفهان

1. طراحی و توسعه مواد جدید و نوآورانه برای ساخت دندان‌های مصنوعی بر پایه ایمپلنت که بهترین تطابق را با دندان‌های طبیعی داشته باشند.
2. تحقیق و توسعه برای بهبود روش‌های جراحی و تزریق ایمپلنت دندان به استخوان فک، که به عملکرد و طول عمر دندان مصنوعی کمک کند.
3. ایجاد روش‌های نوین برای ترمیم و بازسازی دندان‌ها با استفاده از ایمپلنت، مانند استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی.
4. طراحی و توسعه سیستم‌های هوشمند برای دندان‌های مصنوعی بر پایه ایمپلنت که قابلیت شناسایی و جبران خودکار مشکلات مانند خراش‌ها و شکستگی‌ها را داشته باشند.
5. ایجاد برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی به بیماران برای افزایش آگاهی عمومی درباره دندان‌های مصنوعی بر پایه ایمپلنت و فواید آن در مقایسه با روش‌های دیگر ترمیم دندان.

دکتر حمیدرضا حامدی

پیشنهاد میکنیم حتما با ما مطب ما با شماره 09303338919 تماس بگیرید و بصورت کاملا شفاف از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

کلام آخر

این روش برای بسیاری از بیماران، به عنوان یک روش جایگزین جهت جایگزینی دندان های از دست رفته، مناسب است. با این حال، برخی از بیماران ممکن است برای انجام این روش مناسب نباشند. بنابراین قبل از انجام این روش با دندانپزشک مشورت کنید که آیا شما کاندیدای مناسب این روش هستید یا خیر.

در کل، برای تعیین اینکه آیا این روش مناسب برای شماست یا خیر، بهتر است با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید. دندانپزشک  می تواند شرایط شما را بررسی کرده و به شما راهنمایی کند که آیا این روش مناسب برای شماست یا نه.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Call Now Buttonتماس با مطب