بهترین دکتر ایمپلنت در اصفهان

ایمپلنت متحرک دندان

ایمپلنت متحرک چیست؟

اگر به دنبال راهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستید، ایمپلنت دندان متحرک یکی از بهترین روش هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی و با کمترین تداخل با زندگی روزمره‌تان، به دندان‌هایی زیبا و سالم دست یابید. جای خالی دندان علاوه بر اینکه ظاهر نامطلوبی بر چهره فرد می گذارد باعث می شود تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. در این روش ، علاوه بر زیبایی ظاهر دندان های شما ، باعث بهبود عملکرد آن ها نیز می شود. ایمپلنت دندان به دو صورت ایمپلنت ثابت و ایمپلنت متحرک انجام می شود در این مقاله به معرفی ایمپلنت متحرک دندان می پردازیم.

ایمپلنت دندان متحرک چیست؟

ایمپلنت متحرک بر خلاف نوع ثابت به صورت متحرک بوده و افراد می‌توانند در مواقعی که به آن نیازی ندارند، مانند زمان خواب، پروتز دندان متحرک را از دهان خود خارج کنند و با محلول مخصوصی، شست ‌و شو دهند.

ایمپلنت دندان متحرک، با استفاده از یک ایمپلنت کوچک و فلزی، جایگزین دندان های از دست رفته شما می شود و پروتز دندان متحرکی که شامل دندان های مصنوعی و قطعات دیگری است، روی آن نصب می شود.  این روش به شما کمک می کند تا دندان هایتان درسا شود و لبخندی دوباره به لب بیاورند و از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید. همچنین، با توجه به پایداری آن می توانید به راحتی به این روش اعتماد کرده و از مزایای آن بهره‌ مند شوید.

ایمپلنت ثابت چه تفاوتی با ایمپلنت متحرک دارد؟

ایمپلنت دندان ثابت و متحرک هر دو روشی هستند که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می ‌شوند، اما ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت ایمپلنت متحرک و ثابت چیست؟

ایمپلنت ثابت، به صورت دائمی در دهان بیمار قرار می گیرد و به ساختار استخوان فک بیمار متصل می شود. برای نصب ایمپلنت دندان ثابت، باید قبل از آنکه پروتز دندانی روی آن نصب شود، ایمپلنت فلزی در استخوان فک بیمار جایگزین شود. بعد از نصب ایمپلنت، پروتز دندانی ثابت بر روی آن نصب می شود. ایمپلنت دندان ثابت به دندان های طبیعی بسیار نزدیک است و به صورت دائمی در دهان بیمار باقی می ماند‌.

اما ایمپلنت متحرک، به یک ایمپلنت فلزی در استخوان فک بیمار متصل می شود و پروتز دندان متحرک روی آن نصب می شود. این پروتز دندان متحرک، مانند دندان های طبیعی، می‌تواند به خوبی کار کند و علاوه بر زیبایی، عملکرد بالایی نیز دارند.

تفاوت ایمپلنت متحرک و ثابت

بنابراین، تفاوت اصلی بین ایمپلنت دندان ثابت و متحرک این است که ایمپلنت دندان ثابت به صورت دائمی در دهان بیمار قرار می گیرد، در حالی که ایمپلنت دندان متحرک به صورت متحرک در دهان بیمار قرار می گیرد. همچنین، ایمپلنت دندان ثابت به دندان های طبیعی نزدیک تر است و برای بیمارانی که به دنبال یک جایگزین دائمی برای دندان های از دست رفته خود هستند، می‌تواند یک گزینه مناسب باشد، در حالی که ایمپلنت دندان متحرک برای بیمارانی مناسب است که به دنبال یک پروتز متحرک برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و نمی خواهند یک ایمپلنت دائمی را در دهان خود قرار دهند.

مراحل درمان ایمپلنت متحرک به چه صورت است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افرادی که می خواهد برای درمان اقدام کنند این است که مراحل درمان ایمپلنت به چه صورت است و یا مراحل درمان چقدر زمانبر است، در ادامه به مراحل درمان اشاره شده است:

مشاوره با دندانپزشک

این مرحله شامل ملاقات با پزشک جراح دندان است. در این مرحله، پزشک دندان های شما را بررسی می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد. همچنین، پزشک  در مورد روش درمان، تعرفه های مربوطه، و همچنین هزینه ها و زمانبندی مراحل درمان با شما صحبت می کند.

بررسی کلیه فرآیند

در این مرحله، پزشک با استفاده از تصاویر رادیولوژیکی، مانند اسکن CT، بررسی می کند که آیا استخوان فک شما به اندازه کافی برای نصب ایمپلنت دندان متحرک مناسب است یا خیر.

عمل جراحی

پس از بررسی فرآیند، پزشک عمل جراحی را انجام می دهد. در این مرحله، پزشک یک ایمپلنت فلزی را در استخوان فک شما قرار می دهد. پس از آن، باید به مدت چند ماهی صبر کنید تا استخوان فک شما به ایمپلنت متصل شود.

معاینه

پس از چند ماه، پزشک شما می تواند مجدداً استخوان فک شما را بررسی کند تا مطمئن شود که ایمپلنت فلزی به طور کامل در استخوان فک شما تثبیت شده است.

نصب پروتز دندانی و تعمیرات دوره ای

پس از تثبیت ایمپلنت فلزی، بهترین متخصص ایمپلنت دندان، پروتز دندانی را روی آن نصب می کند. پس از نصب پروتز دندانی، پزشک نیاز به تعمیرات و تنظیمات دوره ای دارد تا از حفظ سلامتی ایمپلنت و پروتز دندانی شما مطمئن شود.

زمانبندی درمان ایمپلنت دندان متحرک، بستگی به میزان تثبیت استخوان فک شما به ایمپلنت دارد. معمولاً، احتیاج به حداقل چند ماهی صبر وجود دارد تا استخوان فک شما به ایمپلنت متصل شود. پس از آن، پزشک شما می تواند پروتز دندانی را روی ایمپلنت نصب کند. در کل، زمانبندی درمان ایمپلنت دندان متحرک حدود 6 تا 12 ماه طول می کشد.

مزایای ایمپلنت متحرک چیست؟

همانطور که پیش از این هم گفتیم ایمپلنت دندان متحرک، یکی از روش‌های درمانی جایگزین برای دندان های از دست رفته است. هر روش درمانی مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه به بررسی برخی از مزایای این روش می پردازیم.

مشاهده کنید  مزایای پروتزهای متکی بر ایمپلنت

این روش می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی افراد که دندان های خود را از دست داده‌اند، ایجاد کند. چرا که از دست دادن دندان باعث از بین رفتن اعتماد به نفس افراد شده و بسیاری از افراد به دلیل جای خالی دندان های خود از خندیدن و یا صحبت کردن در جمع پرهیز می کنند. ایمپلنت متحرک می تواند ظاهر و طبیعی دندان های شما را برگرداند.

در این روش، به بیماران این امکان را می‌دهد که دندان های خود را با پایداری بیشتری جایگزین کنند و علاوه بر ظاهر و از عملکرد دندان های خود نیز راضی باشند. از دیگر مزایای آن، راحتی از استفاده از نوع متحرک می باشد. می توان به این نکته اشاره کرد که به افراد این امکان را می‌دهد که دندان های خود را به راحتی تمیز کنند.

همچنین، با مراقبت و نگهداری مناسب، می‌تواند برای سال ‌ها و حتی دهه‌ ها به عنوان یک راهکار دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده شود.

مزایای ایمپلنت متحرک

ایمپلنت متحرک برای چه کسانی مناسب است؟

این روش به طور کلی برای افرادی که دندان از دست رفته یا پوسیده دارند و به دنبال یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های خود هستند، مناسب است.در موارد خاصی که ایمپلنت دندان ثابت نمی تواند استفاده شود، ایمپلنت دندان متحرک به عنوان یک راهکار جایگزین مطرح می‌شود.

افرادی که برای ایمپلنت دندان متحرک مناسب هستند، عبارتند از:

  1. افرادی که دندان های پوسیده و افتاده دارند، اما به دلیل مشکلات پزشکی، از ایمپلنت دندان ثابت نمی توانند استفاده کنند.
  2. افرادی که می‌خواهند دندان های خود را با یک راهکار پایدار جایگزین کنند، اما نمی‌خواهند به دنبال یک راه حل ثابت باشند.
  3. افرادی که دندان های افتاده شان در محل هایی قرار دارند که نمی توان ایمپلنت دندان ثابت را در آنجا قرار داد.
  4. افرادی که برای دندان‌های موقت خود، یک راهکار موقتی و مناسب می خواهند.

به هر حال، برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت دندان متحرک برای شما مناسب است یا نه، باید با یک دندانپزشک مشورت کنید. او می‌تواند بر اساس وضعیت دندان‌های شما و مشکلات مربوط به آن، شما را راهنمایی کند.

روش نگهداری ایمپلنت متحرک به چه صورت است؟

برای استفاده از این نوع ایمپلنت به مدت طولانی، نگهداری و تعمیر آن بسیار مهم است. در ادامه روش‌های نگهداری و تعمیر ایمپلنت دندان متحرک را برای شما توضیح می ‌دهیم.

برای نگهداری ایمپلنت دندان متحرک، باید آن را به صورت منظم شست و شو دهید. برای شست و شوی ایمپلنت دندان متحرک، می‌توانید از محلول شست و شوی خاصی که توسط پزشک معالج شما تجویز شده است استفاده کنید.

همچنین باید در زمان‌ هایی که دندان متحرک از دهان خارج شده است، از محافظ استفاده کنید تا جلوی آسیب رسیدن به آن را بگیرید. باید بدانید که برای اطمینان از وضعیت سلامتی ایمپلنت دندان متحرک، باید به طور دوره‌ای به پزشک مراجعه کنید تا او وضعیت آن را بررسی کند.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد عفونت در محل ایمپلنت، باید به تمیزی دهان خود و استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده‌ای که توسط پزشک معالج شما تجویز شده‌اند توجه ویژه ای داشته باشید.

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان یک روش درمانی موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که به دو صورت ثابت و متحرک انجام می شود. نوع متحرک آن همانطور که از اسمش مشخص است به صورت متحرک بوده و افراد می توانند از دهان خود آن را خارج کنند. بهتر است، قبل از تصمیم گیری درباره درمان، با پزشک خود مشورت کرده و مزایا و معایب هر یک را با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و شرایط شخصی خود، تصمیمی درست و مناسب بگیرید. اگر شما هم برای جایگزینی دندان از دست رفته خود به فکر ایمپلنت افتاده اید، می توانید با مراجعه به متخصصین، از قیمت ایمپلنت متحرک مطلع شوید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا حامدی با دارا بودن محیطی کاملا متفاوت و روح بخش و مدرن با کادری مجرب ارائه دهنده کلیه خدمات رایج و درمان های تخصصی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Call Now Buttonتماس با مطب